Upútal ma rúž, mediáne známej značky. 12 EURO a obrázok photoshopom upravenej modelky k tomu. Dívam sa na tvár tej krásky a zvažujem, či ponížim svoju inteligenciu tak nízko, aby som uverila že kúpa jedného rúžu s výrobnou hodnotou pár Euro, ma urobí očarujúcou ako nikoho iného. Stane za mňa kopia filmovej krásky a získam srdce môjho drahého a všetkých mužov na ktorých si len ukážem prstom - lebo tí od mojich pier neodlepia zrak.
A práve v tomto bode moje neuróny vstúpili do štrajku. Ako som tam tak stála, premýšľajúc nad „mužom môjho života“ a potrebou permanentne získavať jeho srdce, môj zdravý rozum sa ma spýtal, či šibe. Nie preto, že túžim po láske muža. Ale preto, že som uverila (inak díky Cosmopolitan a spol.) že dokonalý výzor a umelá zvodnosť, rovná sa priama cesta k mužovmu srdcu. Aj keď kto by neuveril, keď na filmovom plátne ma o tom istom presviedčajú vychrtlé krásky. Cesta k láske vedie cez investíciu do kozmetického priemyslu. Tak znie heslo dňa. Dokonalý make-up ti prinesie dokonalý vzťah a niekomu v centrále firmy veľmi slušný zisk.
Lenže akýsi hlas v mojom vnútri (asi nevidel tú reklamnú kampaň so vzletnými vetami, čo teraz beží) zatiahol za brzdu, a rúž sa vrátil späť kam patrí - na pult.
„Keď chceš niekoho srdce, tak si ho nekupuj cez výzor, ale cez vnútro. Keď chceš získať niekoho srdce, tak sa o to srdce aj zaujímaj!“ káralo ma moje vnútro „Chceš byť atraktívna, či len umelá? Chceš zanechať dojem? Krása vychádza z vnútra, tak čo tu špekuluješ na rúžom, v kabelke máš tri a ani jeden nepoužívaš! Dokonca ani ten čo máš od Diora!“ hrešila som samú seba.
A tak som veľmi rýchlo pochopila čo potrebujem kúpiť, aby som umocnila svoju krásu v manželových očiach. Aby som podporila náš vzťah.
Kúpila som mu „cioccolatini bacio“ (čokoládové bonbóny „Bozk“ so zamilovanou správou vnútri). Nie len preto, že ich má rád. Ale aj preto, že ráno keď odchádzal (bol chorý) mi vraví, že ho mrzí, že mi ani nemôže dať pusu pred cestou. Tak som mu kúpila balík plný čokoládových bozkov. Aby vedel, že na neho myslím a že sa o neho zaujímam. A že sa o neho starám. Pretože ja skutočne túžim po „jeho srdci“. A rozhodla som sa ho získavať tak, že sa oň budem starať a zaujímať. Nie tak, že zo seba budem robiť čosi čo nie som....
Prečo som to napísala? Zvyčajne sa vyhýbam uverejňovaniu detailov z nášho života, lebo tie exkluzívne patria iba nám. Ale práve včera ma zarazil prípad mladej modelky, ktorá zomrela na anorexiu, lebo uverila, že výzor je všetko a iné hodnoty nemajú cenu. Občas umierajú ľudské vzťahy, pretože uverili tomu istému – že viac ako obsah sa ráta forma.
Netuším prečo občas uveríme, že priama cesta k blízkosti a k šťastiu je iste kľukatá a „drahá“. A to je veľkou ilúziou. Ľudia sú v prvom rade ľudské bytosti. A ak túžime po blízkosti a skutočných veciach, čo majú hodnotu, tak si nemaľujme tvár umelými vecami a nestavajme medzi seba bariéry. Občas hráme divadlo tak často, že aj úprimnosť a ľudskosť musíme zahrať alebo si kúpiť.
Želám vám krásny deň plný lásky. Tak úprimne ako len viem.
oOo
Ozaj a ešte PS - polovička tých čokoládových bonbónov skončila u svokrovcov. To preto, že aj o nich sa zaujímam/me a aj oni si zaslúžia niečo od srdca.