reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Evka Cucurachi

Evka Cucurachi

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem kráčať cestami môjho života. Pretože aj keď nie sú ľahké, sú obohacujúce. Aktuálne ma tie moje zaviali do slnečného Talianska, kde na podiv sú všetci úplní Taliani... Zoznam autorových rubrík:  Ľudia naokoloVlkKrajina môjho srdcaŽivot mi priniesolÚsmevnéSilne súkromnéNa cestáchNezaradené

reklama

Krajina môjho srdca

Keď chceš získať niekoho srdce, tak sa o to srdce aj zaujímaj!

Evka Cucurachi

Keď chceš získať niekoho srdce, tak sa o to srdce aj zaujímaj!

Včera som bola vyzdvihnúť moju polovičku na stanici. Vracal sa zo školenia IBM v Bologni. Vlak meškal (talianske železnice) a ja som sa rozhodla, že to je dobrý moment utratiť posledných 15 EURO v peňaženke. O malý okamih na to som už bola v obchode a hľadala niečo, čo bezpodmienečne „potrebujem“.

  • 17. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 974x
  • 28
Moja DRAHÁ Bratislava

Evka Cucurachi

Moja DRAHÁ Bratislava

...a keď hovorím drahá, tak tým aj myslím drahá. A to sakramentsky!

  • 18. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 850x
  • 114
Ahoj mami, cnie sa mi. Smiem prísť domov?

Evka Cucurachi

Ahoj mami, cnie sa mi. Smiem prísť domov?

To bol text SMS, ktorú som v mysli poslala domov. Ale nenapísala som ju. Pretože skôr, ako som do rúk vzala môj mobil, mi vyhŕkol prúd sĺz. Tak som musela rýchlo utekať z kancelárie, kým ten potok na mojich lícach niekto spozoruje.

  • 9. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 397x
  • 122
La dolce vita, alebo ako sa mi žije v Taliansku

Evka Cucurachi

La dolce vita, alebo ako sa mi žije v Taliansku

Ako chuti život Talianom? Sladko. O tom niet pochyb. Veď už aj Marcello Mastroianni vedel že La vita é dolce (Život je sladký). Pre mňa osobne je to paradox, lebo doma ma vychovali v duchu "Život je trpký, zvykaj si. Bojuj!". Lenže tu takú vetu nikdy nikto nepočul a čo je ešte horšie, dokonca sa zubami nechtami odmietajú podľa toho riadiť. Prvých par mesiacov som sa cítila ako vojak v plnej výstroji, ktorý miesto na bojovom poli plnom mín, stojí na lúke kde sa hrajú deti. Taký markantný bol pre mňa rozdiel medzi Bratislavou a Anconou. Moja rokmi vycibrená opatrnosť sa tu javila ako paranoja.

  • 14. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 951x
  • 50
Slovensko je krásna zem. Krajšiu nenájdete!

Evka Cucurachi

Slovensko je krásna zem. Krajšiu nenájdete!

VAROVANIE! Vôbec tento príspevok nečítajte, ak si myslíte, že Slováci nemajú svoju vlastnú hodnotu – že Vy nemáte svoju vlastnú hodnotu. Lebo v tomto článku budú padať slovné spojenia ako Krásna kultúra, inšpirujúce Slovensko, či dokonca národná hrdosť. Po pravde, mohlo by sa vám z toho urobiť skutočne veľmi nevoľno......na druhej strane ak vás zaujíma moja osobná skúsenosť a to, ako som sa naučila o tejto krajine hovoriť nahlas a neskromne nás prezentovať Slovensko vo svete (bez pochlebovania či znižovania vlastnej hodnoty) - vy aj vaše názory ste vítaní.

  • 20. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 602x
  • 70
reklama
Tam, kde leží Slovensko....

Evka Cucurachi

Tam, kde leží Slovensko....

... tušíme My – Slováci vôbec kde to naše Slovensko leží?

  • 28. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 907x
  • 125
Kde je domov?

Evka Cucurachi

Kde je domov?

„Teraz si Talianka! Nie Bratislavčanka. Už máš aj taliansky občiansky preukaz. Nehovor stále VY. Pre teba má byť MY!“ Vraví mi svokor, ktorý si vo svojom úctyhodnom veku sedemdesiat sedem rokov už nepätá, či sa náš štát volá Slovensko, alebo Bratislava. Väčšinu času si nespomenie ani jedno ani na druhé slovo. A to aj napriek tomu, že moje modré mesto na Dunaji svojho času navštívil. Inou alternatívou je ešte pomenovanie Cecoslovacchia (Československo). Poslednou variantov potom ostáva zamenenie nášho štátu so Slovinskom (v taliančine sa to povie Slovenia).

  • 25. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 083x
  • 50
reklama
SkryťZatvoriť reklamu